Quantcast

Reinboge zamelt geld in voor OegandaIMG_4727

$
0

BANTEGA – Op de Reinboge school in Bantega wordt 2 weken lang (van 20 maart tot 30 maart) een project gehouden om geld in te zamelen voor de Victoria school in Oeganda.

De school staat twee weken lang in het teken van Afrika en de kinderen gaan allerlei maskers, schilden en speren maken die op donderdag 30 maart tijdens een feestelijke afsluiting verkocht gaan worden. Honderd procent van de opbrengst gaat naar Oeganda.

Vorig jaar heeft Liesbeth Weinans, de Oma van Thije en Hidde Vaartjes, een reis gemaakt naar Afrika waar ze in contact kwam met het school-
project van Hilton Achilla, uit Oeganda. Hilton is jaren geleden begonnen met de opvang van weeskinderen. Dat zijn er nu 56. Hilton begon ook met een school. Er gaan nu ongeveer 180 kinderen uit de buurt naar deze school. Zij betalen schoolgeld. Dit houdt de school draaiende. Het weeshuis en de school hebben dringend geld nodig voor de vervolgopleiding van de leerlingen. Het kost 650 euro per jaar om één kind naar de middelbare school te laten gaan. De Reinbôge komt in actie en hoopt zoveel mogelijk geld op te halen om deze kinderen te helpen.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 8